måndag 14 mars 2011

Prao - Pedersons bageri.

Idag har jag och Jenny bytt platser. ( Och vi ska troligen ha det så resten av veckan ) Jag är i bageriet, och hon i Caféet.
Det är ganska lite att göra i bageriet, men det är roligt att se hur man genom några handtag får fram en hel sagolik tårta. Vi lyssnar på radio medan vi jobbar. Ekot om och om igen.. En nackdel med det är att man hör nyheterna om och om igen. Bara elände i världen. Jordbävningar, tusentals döda, och trafikolycka efter trafikolycka.
Nåja, att vi inte hade något vatten imorse ( vattenledning som sprungit läck ) gjorde det svårt att diska m.m.. Men det ordnade sig.
Det har också kommit en praktikant till. Fast hon ska vara där en hel månad..
Man känner också av temperatur växlingarna i bageriet. Ena stunden ska du lämna en tårta i frysen, och andra dra ut en plåt bullar ur en stekhet ugn.
Det är också mycket räkna och väga, så det gäller att vara bra på matte i det här yrket.
Det är faktiskt roligare att jobba i Caféet ( Där förvånade jag mig själv lite ) än i bageriet. Dels för att där är det mer saker, och det går snabbt.. Samt att man får träffa roliga människor. I bageriet får man ju också träffa människor, men inte lika många som i Caféet.. Nå, jag har ju bara prövat en dag i bageriet. Kan bli roligare och mer och göra sedan ;)


Skänker en tanke åt dom bortåt 100 tusen döda och skadade i japan.. Hoppas att ni får fram förnödenheter m.m så fort ni kan..
 Samt att våldet i arabländerna ska lugna sig. ledare som suttit För länge på sina poster, ni har större delen av resten av världen emot er. Samt större delen av er eget folk. Kanske dags att avgå nu. Ni har haft ert roliga nu?

1 kommentar:

  1. Bra att ni har bytat arbetsuppgifter så du får prova andra saker. Som so lärare tycker jag det är bra att ni har ekot på radion.

    SvaraRadera