torsdag 20 oktober 2011

Prao - Ica Simrishamn Dag 4

Dag fyra på min prao. Den näst sista dagen. Tyvärr. Jag gillar att praoa. Man får nya upplevelser, erfarenheter, både goda och mindre roliga, och kanske ett par goda ord inför framtiden. Man kan också då och då få veta någonting om stället man praoar på som man inte viste innan. Själv har jag upptäckt att ica är dubbelt så stort som jag trodde. Med bla ett enormt lager, en övervåning, inlastning osv.. Här och var när man kommer upp för trappan, (Den som går upp till skåpen där man förvarar värdesaker, receptionen, lunchrum osv) så sitter det små fina citat överallt. Som kan locka till ett litet leende i mungipan en trist blåsig höstdag. Såsom:

Glöm inte mössan i vinter.
Har man ingen mössa så blir man förkyld.
Är man förkyld så blir man troligen hes.
Är man hes så måste man viska.
Den som viskar den ljuger.
Ljuger man så åker man i fängelse.
Åker man i fängelse så börjar man knarka.
Knarkar man så dör man.
Så glöm nu för helvete inte mössan!

Sedan så finns det ju dom lite kortare citaten såsom:

'' Du vet väl att du är värdefull? ''
'' Så härligt det är att göra ingenting och sedan vila efteråt ''
'' Ett leende tar bara ett ögonblick, men minnet kan stanna för evigt. ''

Det sista var riktigt passande eftersom man som butiksanställd leer hela tiden. För att det ser trevligt ut, och för att det enligt någon lustig vetenskapsman ska göra en gladare. Tiden kan ju gå långsamt också på praon, och då vill man ändå ha någonting att göra. Fast står man och packar upp varor, så kan man drömma sig bort lite.
Nåväl. Jag har åter igen packat in varor på hyllorna, och lyckats skaffa mig 3 nya plåster på händerna. Jag måste verkligen komma ihåg dom där dumma handskarna. Viste du föresten att man packar in dom färskaste varorna längst in? Så att folk tar det lite äldre varorna längre fram, (Inte för att dom är dåliga, bara att dom har lite kortare datum tills dom går ut). Sista dagen imorgon. Få se vad den bär med sig.
Godkväll. :]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar