tisdag 18 oktober 2011

Prao - Ica Simrishamn Dag 2

Det är bara dag två på min nya praktik, och det känns redan som jag varit där i evigheter. Jag känner igen dom flesta ansikten av dom anställda, och vet vart det mesta ligger och hur man öppnar kartongerna med kniven och utan. Packa upp varor, och i med det öppna väldigt många kartonger är mitt huvudjobb. Dock så är det ju inte alla förpackningar som tillåter att man öppnar dom med den praktiska kniven, utan måste öppnas med endast händerna annars så brister dom. Dock så sliter det hårt på mina (tydligen) mycket tunna nagelband, och jag har lyckats få plåster på 8 av 10 fingrar. Men har man plåster över nagelbanden, så går det alldeles utmärkt. Idag så kom det en mycket stor leverans av varor, och vi packade aktivt upp varor från att jag kom till att jag gick. Man packar oftast upp 2 och 2, och det är ett väldigt socialt yrke, speciellt eftersom människor titt som tätt kommer och frågar en vart saker och ting ligger. Än kan jag inte svara på alla frågor, men jag lär mig. :]

Viva la prao <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar