onsdag 19 oktober 2011

Prao - Ica Simrishamn Dag 3

Man tänker egentligen inte på hur många steg det är innan tex ett paket smör ligger på mitt matbord. Först så måste det skaffas foder till djuren. Även det ska ju odlas och förpackas. Sedan ska djuren mjölkas, och mjölken ska gå igenom processen för att det ska bli smör. Sedan ska det förpackas, transporteras till butiker, och sedan packas upp igen.. ( Och jag har ändå glömt minst 15 steg i processen ). Är det utomlandsproducerad mat, så är det ännu fler steg. Och det jag köper påverkar dessutom miljön och arbetarna som gör min vara. Väljer jag att köpa någonting som är rättvist för arbetarna och miljön, så kostar det mig ekonomisk. Dagen har inte varit annorlunda än dom andra. (Det låter så tråkigt när man skriver det, men det är roligare på riktigt). Komma till Ica klockan 9, paketera varor och hjälpa till vid dom olika avdelningarna som lager, frysdisk, torrvaor, frukt, drycker, mjölk produkter m.m Med avbrott för lunch vid tolv, och sedan gå hem vid 4. Komplicerade tankar man får när  man paketerar upp varor en hel dag. Godkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar